Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Kdo si nepodřeže větev, prohrává

 Před pětačtyřiceti lety jsem byla v noci z dvacátého na jednadvacátého srpna na houbách. Letošní rok houbám nepřeje, tu stejnou noc jsem tedy strávila v posteli. Z ní se mě však o půl šesté ráno jala vehementně vyhnat moje bytná. Nedopatřením vstala o hodinu dříve (jak se to proboha může stát?) a plna hrůzy, že jsem zaspala do práce, vtrhla mi s vyděšeným křikem do pokoje.

 I vzepjala jsem se na posteli do pozoru jako luk a v polospánku valila vytřeštěné oči. „Tanky!“ napadlo mě jako první, „už jsou tu!“ Těžko říct, kdo byl v tu chvíli vyplašenější. Zda má do nešťastné československé historie se pohrouživší mysl, či ta nebohá ve dveřích stojící žena, jež se z mých úst právě dozvěděla, že historie se opakuje.

K tomu, aby se již neopakovala, nestačí pouze brzy vstávat a denně chodit včas do práce, ale je třeba naučit se nést zodpovědnost. Často si v souvislosti s přemítáním o minulosti a budoucnosti Češství vzpomenu na zesnulého prezidenta Havla, jehož slova z projevu před americkým Kongresem by se měli Češi učit nazpaměť. Nejsem žádný Havlovec, Pravdoláskař a nezapadám ani do jiné z dnes tak moderně pojmenovávaných škatulek, prvnímu prezidentu České republiky se však nedal upřít nikoli bezvýznamný smysl pro politickou morálku a kulturu, jejichž základním předpokladem je schopnost sebereflexe a sebezodpovědnosti.

 Co Čech, to politik, nechal se před několika dny slyšet jeden úspěšný český televizní moderátor. Tedy Češi, politici, učte se z minulosti a dívejte se zodpovědně do budoucnosti. Nechme se překvapit, zda úterní rozpuštění Poslanecké sněmovny bylo jedním z těch zodpovědných kroků. Zatím však vše nasvědčuje tomu, že jde pouze o další kapitolu z do sebe zahleděné a sebedestrukční reality show s názvem Kdo si nepodřeže větěv, prohrává aneb Hurá zpět do minulosti.

Autor: Barbora Kučerovábarbora | čtvrtek 22.8.2013 10:57 | karma článku: 7,66 | přečteno: 376x
  • Další články autora

Barbora Kučerovábarbora

Na věku (ne)záleží

Ta dnešní mládež, to za nás nebylo! My jsme takoví nebyli! A úctu jsme měli, všeho jsme si vážili! Kam to spěje dneska ten svět.. Řekla starší dáma předtím, než mi podkopla nohy, aby se dostala dřív k balíčku zlevněného cukru.

23.10.2015 v 9:47 | Karma: 15,44 | Přečteno: 624x | Diskuse| Ostatní

Barbora Kučerovábarbora

50 odstínů šedi lidské důstojnosti

Jsem absolventka magisterského oboru na prestižní univerzitě, další titul čeká za dveřmi. Životopis mám plný nesplněných snů většiny lidí, které znám. A vydělávám ve fabrice.

12.10.2015 v 10:06 | Karma: 28,45 | Přečteno: 2153x | Diskuse| Ostatní

Barbora Kučerovábarbora

Jmenuji se Barbora. A chovám se divně.

Nedělní procházka prosluněným Brnem oděným do barevného podzimního kabátku je velká romantika. Až do té doby, než vás přes nos bouchne vůně pečeného masa a nedej bože i domácích knedlíků vycházející z nad vámi pootevřeného okna. Jakmile se vám podaří uniknout do bezpečné vzdálenosti od identifikovaného epicentra smyslového zemětřesení, přijde nová rána. A za ní další. A další, a další...a najednou jsou otevřená všechna okna, kam jen dohlédnete, přičemž vám nezbývá, než se uchýlit do bezpečí nejbližšího supermarketu, lapnout nákupní koš a v záchvatu vášně do něj naházet cokoli, co se dle vašeho úsudku pokusí alespoň vzdáleně vykompenzovat vůni či chuť domácí sekané s máslovými bramborami, nadívaného kuřete s trochu mazlavou rýží, anebo babiččin česnekových kotlet ve smetaně. V tu chvíli, kdy máte v peněžence třicet korun, v košíku pět rohlíků a přemýšlíte, zda koupit šestý, si zkrátka nechcete připustit, že by vás mohlo potkat ještě něco horšího. Mě ale potkalo.

23.9.2014 v 17:45 | Karma: 18,33 | Přečteno: 1128x | Diskuse| Ostatní

Barbora Kučerovábarbora

Evangelium podle svatého muffinu

Mlsám ráda a když to na mě přijde, musím svůj ořechový rohlíček zkrátka mít. Obzvláště když za oknem láká srpnové páteční odpoledne a jedny z posledních letních paprsků ,partner kdesi na dálnici...a já ve společnosti úmluv mezinárodního práva soukromého. Inu vyrazila jsem zo pár bloků do oblíbeného supermarketu k ještě oblíbenějšímu regálu s čerstvým sladkým pečivem. Dobít baterky, zhřešit a půl hodiny prokrastinovat. Standardní cesta vstříc kalorickému potěšení však dopadla poněkud nestandardně.

23.8.2014 v 10:15 | Karma: 7,56 | Přečteno: 336x | Diskuse| Ostatní

Barbora Kučerovábarbora

Jak se mi to všechno vrátilo

Není to tak dávno, co jsem opovrhovala všemi, z jejichž úst čas od času vyšlo cosi jako ‚To za nás nebylo, takoví jsme my nebývali!‘ či ještě hůře ‚To je ta dnešní mládež!‘ Ovšem než jsem stihla své opovržení přeměnit v upřímnou nenávist, stalo se něco, s čím jsem ještě alespoň v nejbližších čtyřiceti letech nepočítala – v několika nestřežených okamžicích jsem samu sebe přistihla tyto odsouzeníhodné klišoidní fráze používat. Po zpytování svědomí a několika černých chvilkách sebemrskačství jsem se tehdy nakonec rozhodla své ego přesvědčit o tom, že být zapšklou starou pannou není můj životní cíl, jako bonus jsem si pod trestem dalšího nenáviděného nitrozpytu zakázala ony slovní obraty používat a málem jsem pukla vlastním sebeuspokojením z pocitu, jaká že jsem to shovívavá žena plná pochopení a empatie pro mladé. A dnes jsem praskla.

2.8.2014 v 10:25 | Karma: 10,73 | Přečteno: 520x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nenávist vůči Ukrajincům, segregace Romů. Amnesty International kritizuje Česko

24. dubna 2024  2:28

Ukrajinští uprchlíci se loni v Česku potýkali s nenávistnými projevy a diskriminací, pokračovala...

Místo do šrotu do opravny. Směrnice EU prodlouží záruku a zakážou „kazítka“

24. dubna 2024

Premium Do budoucna by měla být oprava rozbitých a porouchaných domácích spotřebičů jednodušší. A stejně...

Ignorovat, nebo demaskovat? Německá média řeší, jak informovat o AfD

24. dubna 2024

Premium Je to teď horké téma. Německá mainstreamová média stojí před volbou, nakolik a jakým způsobem...

Šibal z Prahy podmázl průvodčího, s Lorenovou v negližé předběhl konkurenci

24. dubna 2024

Seriál Byla teprve na začátku kariéry, ale fotografové na ni už stáli fronty. Snímek mladičké Sophie...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 17
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 762x
Vždycky s nadsázkou. A třeba zrovna o Vás.

Seznam rubrik