Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Ideální žena z dotace EU

Zavřená týden v luxusním hotelu. Spolu s dalšími třiceti čtyřiadvacetiletými vysokoškoláky lačnícími kromě intenzivního vzdělávání také po intenzivní zábavě v podobě nočních alkoholických sedánků/lehánků. Typická letní škola s více než půl milionovým rozpočtem štědře darovaným tolik nenáviděnou Evropskou unií.

Kdo si předem myslel, že jede na letní tábor, nebyl daleko od pravdy – vzdělala jsem se mimo jiné v mnoha oborech, které nebyly na programu. První den jsem se přesvědčila, že studentům ve věku, kdy již jejich rodiče vychovávali dvě děti, nedělá sebemenší problém vylézt v noci na střechu a poskakovat s flaškou vodky nad hlavami univerzitních profesorů. Také jsem se naučila, že po prvoligové pitce trvající až do půl páté ráno jsou tito lidé schopni více či méně čile vyskočit v osm hodin na snídani a v devět být na přednášce. Dalším nečekaným přínosem pro mě byla profesionální lekce degustace vína zakončená divokou diskotékou s inspirativní hudbou Michala Davida.  

Velkým zážitkem byl také po tři večery trvající bowlingový turnaj, jehož se zásadně účastnili pouze ti nej(ehm)veselejší studenti. Koule létaly do všech možných i nemožných míst, kuželky padaly omámeny alkoholickými výpary a na dráze se předvedly i do podpatků a minisukní oděné spolužačky.

Čtenář by mohl mylně nabýt dojmu, že má maličkost se těchto výukových programů neúčastnila aktivně, a pouze zpovzdálí a s opovržením pasivně popsané orgie pozorovala. Opak je (bohužel?) pravdou. Posilněna několika zrzavými, sedíc podél dráhy a povzbuzujíc členy svého sportovně-degustačního týmu, zapovídala jsem se s  pohledným spolužákem. Rozvláčněnou náladu odrážející konverzace plynula v nadějném tempu, až konečně přišla ta chvíle, kdy má muž říct: nechoď ještě spát, zvu tě na pivo.

Tentokrát však byla reakce jiná – ačkoli o pivu se v ní také mluvilo. „Miluješ pivo, maso a fotbal. Ještě se koukni na Star Wars a budeš ideální žena.“  Další pivo se neobjednávalo a já šla doopravdy spát.  

Tímto bych chtěla poděkovat Evropské unii, díky jejíž dotaci jsem si kromě všeho výše uvedeného uvědomila, že mám k ideálu ještě hodně daleko a spoustu práce. Minimálně těch několik hodin, co trvají všechny díly hvězdných válek.

A po návratu z letní školy jsem si večer pustila Pedra Almodovara.  

Autor: Barbora Kučerovábarbora | neděle 8.9.2013 15:29 | karma článku: 11,07 | přečteno: 963x
  • Další články autora

Barbora Kučerovábarbora

Na věku (ne)záleží

Ta dnešní mládež, to za nás nebylo! My jsme takoví nebyli! A úctu jsme měli, všeho jsme si vážili! Kam to spěje dneska ten svět.. Řekla starší dáma předtím, než mi podkopla nohy, aby se dostala dřív k balíčku zlevněného cukru.

23.10.2015 v 9:47 | Karma: 15,44 | Přečteno: 624x | Diskuse| Ostatní

Barbora Kučerovábarbora

50 odstínů šedi lidské důstojnosti

Jsem absolventka magisterského oboru na prestižní univerzitě, další titul čeká za dveřmi. Životopis mám plný nesplněných snů většiny lidí, které znám. A vydělávám ve fabrice.

12.10.2015 v 10:06 | Karma: 28,45 | Přečteno: 2153x | Diskuse| Ostatní

Barbora Kučerovábarbora

Jmenuji se Barbora. A chovám se divně.

Nedělní procházka prosluněným Brnem oděným do barevného podzimního kabátku je velká romantika. Až do té doby, než vás přes nos bouchne vůně pečeného masa a nedej bože i domácích knedlíků vycházející z nad vámi pootevřeného okna. Jakmile se vám podaří uniknout do bezpečné vzdálenosti od identifikovaného epicentra smyslového zemětřesení, přijde nová rána. A za ní další. A další, a další...a najednou jsou otevřená všechna okna, kam jen dohlédnete, přičemž vám nezbývá, než se uchýlit do bezpečí nejbližšího supermarketu, lapnout nákupní koš a v záchvatu vášně do něj naházet cokoli, co se dle vašeho úsudku pokusí alespoň vzdáleně vykompenzovat vůni či chuť domácí sekané s máslovými bramborami, nadívaného kuřete s trochu mazlavou rýží, anebo babiččin česnekových kotlet ve smetaně. V tu chvíli, kdy máte v peněžence třicet korun, v košíku pět rohlíků a přemýšlíte, zda koupit šestý, si zkrátka nechcete připustit, že by vás mohlo potkat ještě něco horšího. Mě ale potkalo.

23.9.2014 v 17:45 | Karma: 18,33 | Přečteno: 1128x | Diskuse| Ostatní

Barbora Kučerovábarbora

Evangelium podle svatého muffinu

Mlsám ráda a když to na mě přijde, musím svůj ořechový rohlíček zkrátka mít. Obzvláště když za oknem láká srpnové páteční odpoledne a jedny z posledních letních paprsků ,partner kdesi na dálnici...a já ve společnosti úmluv mezinárodního práva soukromého. Inu vyrazila jsem zo pár bloků do oblíbeného supermarketu k ještě oblíbenějšímu regálu s čerstvým sladkým pečivem. Dobít baterky, zhřešit a půl hodiny prokrastinovat. Standardní cesta vstříc kalorickému potěšení však dopadla poněkud nestandardně.

23.8.2014 v 10:15 | Karma: 7,56 | Přečteno: 336x | Diskuse| Ostatní

Barbora Kučerovábarbora

Jak se mi to všechno vrátilo

Není to tak dávno, co jsem opovrhovala všemi, z jejichž úst čas od času vyšlo cosi jako ‚To za nás nebylo, takoví jsme my nebývali!‘ či ještě hůře ‚To je ta dnešní mládež!‘ Ovšem než jsem stihla své opovržení přeměnit v upřímnou nenávist, stalo se něco, s čím jsem ještě alespoň v nejbližších čtyřiceti letech nepočítala – v několika nestřežených okamžicích jsem samu sebe přistihla tyto odsouzeníhodné klišoidní fráze používat. Po zpytování svědomí a několika černých chvilkách sebemrskačství jsem se tehdy nakonec rozhodla své ego přesvědčit o tom, že být zapšklou starou pannou není můj životní cíl, jako bonus jsem si pod trestem dalšího nenáviděného nitrozpytu zakázala ony slovní obraty používat a málem jsem pukla vlastním sebeuspokojením z pocitu, jaká že jsem to shovívavá žena plná pochopení a empatie pro mladé. A dnes jsem praskla.

2.8.2014 v 10:25 | Karma: 10,73 | Přečteno: 520x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 17
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 762x
Vždycky s nadsázkou. A třeba zrovna o Vás.

Seznam rubrik