Jak se mi to všechno vrátilo

2. 08. 2014 10:25:37
Není to tak dávno, co jsem opovrhovala všemi, z jejichž úst čas od času vyšlo cosi jako ‚To za nás nebylo, takoví jsme my nebývali!‘ či ještě hůře ‚To je ta dnešní mládež!‘ Ovšem než jsem stihla své opovržení přeměnit v upřímnou nenávist, stalo se něco, s čím jsem ještě alespoň v nejbližších čtyřiceti letech nepočítala – v několika nestřežených okamžicích jsem samu sebe přistihla tyto odsouzeníhodné klišoidní fráze používat. Po zpytování svědomí a několika černých chvilkách sebemrskačství jsem se tehdy nakonec rozhodla své ego přesvědčit o tom, že být zapšklou starou pannou není můj životní cíl, jako bonus jsem si pod trestem dalšího nenáviděného nitrozpytu zakázala ony slovní obraty používat a málem jsem pukla vlastním sebeuspokojením z pocitu, jaká že jsem to shovívavá žena plná pochopení a empatie pro mladé. A dnes jsem praskla.

Venku to vonělo čerstvým vzduchem, lesní plísní a z parapetu spadlou pelargonií, dešťovky se v agonii štěstí svíjely na silnici a na protější straně ulice někdo slastně vypouštěl do letního povětří kroužky dýmu z právě ubalené cigarety. Čas na večeři.

Rohlíky s máslem a bez sýra, rohlíky se sýrem a bez másla, rohlíky bez másla a bez sýra...dumala jsem, čím své tělo protentokrát ošidím, zatímco jsem dorazila k nákupním košíkům. Ze závažných úvah mě vytrhl pohled na stařenku vracející vypůjčený košík a ještě před chvílí se opírající o dvojici francouzských holí – z nichž se jedna bez dámina povšimnutí válela spokojeně na podlaze plné drobků. I přiskočila jsem bez váhání a plna ochoty se málem přetrhla stařence ztracenou berli naservírovat minimálně na stříbrném podnosu (a tak doma mě to učili...). Jaké však bylo mé překvapení, když paní místo po holi, chňapla lačně po mé kabelce a jala se mi ji, silou zcela neodpovídající prvnímu úsudku o její vetchosti, zcela energicky rvát z ramene. Inu zasmála jsem se a se slovy ‚Nene, to není hůlčička‘ jsem staré dámě dál trpělivě servírovala berli pod čumáček. Po několika minutách neustávajícího souboje o mou kabelku a opakování zřejmě velmi intelektuálně náročného ujištění, že uchopená věc není hůlka, mi došla trpělivost. Vyškubla jsem se pomocí všech sil z bábina hrůzu nahánějícího sevření, hodila jí očividně nepotřebnou hůl do náruče a s pár zmatenými otázkami ve smyslu ‚Proboha, chtěla mě okrást, znásilnit, anebo si mě jen spletla s nákupním vozíkem?‘ jsem se ztratila v bludišti regálů plných předražených odpadků.

‚Entr pin entr,‘ povídá z řady dobrých osmi lidí za mnou nervní paní pokladní. Ježiš, některý ty lidi ještě letos neviděli sprchu říkám si zase já, a strkám poslušně kartu do čtečky umístěné nesmyslně přímo na pokladním pásu. V tom okamžiku mi však ztuhne i ten smrad z nemytých spoluobčanů na nose – povědomá ruka šmátrá kolem mě, přičemž nevynechá nákup ani čtečku karet. V panice dle vrásek na ruce tušící armagedon otočím hlavu o dva centimetry tak, abych na vlastní oči viděla vítězoslavný výraz té staré brécy snažící se pod záminkou nálezu jakési své zapomenuté mražené potraviny o získání buď silnějšího ujištění svých potomků ohledně nutnosti omezení vlastní svéprávnosti, anebo (chraň ji ruka páně!) o údaje z mého bankovního účtu.

Ačkoli (anebo právě proto?) se ohledně výše finančních prostředků na svém účtu nemohu rovnat ani polovině minima nároku na penzijní zabezpečení, jež stařenka pravidelně každý měsíc pobírá, rozhodla jsem se na protest stávkovat, a až do odchodu narušitelky nespolupracovat. Do té doby nervní pokladní znervózněla ještě více, nemytými nohami páchnoucí muž vedle mě počal hlasitě brlbat a stařena se nerušeně probírala mou večeří a prostorem okolo čtecího zařízení. I došla mi již podruhé toho večera trpělivost – to když se mě ona přidrzlá stará dáma ráčila optat, zda hodlám už konečně zaplatit nebo ji tam nechám čekat ještě dlouho. Ačkoli jsem měla na jazyku cosi o slušném vychování, spolkla jsem to, otočila se klidně k již dočista vynervované pokladní a nepřemluvitelným hlasem jí sdělila, že zkrátka pin zadávat nebudu. Dokud mi bude pod ruce kukat cizí ženská.

Dříve tušený armagedon následujících okamžiků, během nichž jsem byla lynčujícím davem v čele s nevděčnou stařenou osočena z diskriminace, pohrdání, nevychovanosti a hrubiánství, vygradoval v téměř filmovém okamžiku, kdy stařenka vzteky bez sebe (a bez holí) obíhající pokladní pás mrštila o zem sáčkem plným rohlíků, to vše za syčivého spílání a pod propínajícím svetříkem bublajícím šokem z politicky nekorektní reakce: ‚To je ta dnešní mládež, to za nás nebylo!‘

Jo, a tentokrát jsem si koupila housky.

Autor: Barbora Kučerová | sobota 2.8.2014 10:25 | karma článku: 10.73 | přečteno: 520x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Ostatní

Ladislav Jakl

Dělají z nás ženy! Nebo jen hlupáky?

Jsme všichni obětmi tajemného spikleneckého experimentu, kdy pomocí přísad do potravin globální vládci nadělají z chlapů zženštilé hermafrodity, neschopné plodit děti?

28.3.2024 v 18:55 | Karma článku: 22.70 | Přečteno: 348 | Diskuse

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 43 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 24 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 15.14 | Přečteno: 291 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.77 | Přečteno: 511 | Diskuse
Počet článků 17 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 742

Vždycky s nadsázkou. A třeba zrovna o Vás.

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...